Patrick Politiek

Nadenken

Posted in gemeenteraad Zwolle, provincie by patrickpolitiek on januari 14, 2011

Van de week gaf iemand die zelf ook een weblog onderhoudt, maar van wie ik de naam niet aan de openbaarheid zal prijsgeven, mij de tip: ‘je moet niet te veel nadenken, gewoon een stukje tikken en hup, online ermee. Weet je wat ik veel doe? Ik maak tegenwoordig snel een paar fotootjes en zet daar wat onderschriften bij, mensen gaan al die lappen tekst toch niet lezen. Ze vinden het juist fijn om een korte impressie te krijgen van wat je hebt gedaan.’

De snelle denker heeft het al door. ik heb deze raad opgevolgd. Dit is het resultaat.

Ik heb het uit beleefdheid niet gezegd natuurlijk, maar ik dacht het wel (en het kostte me moeite mijn gedachtestroom die normaliter zo graag de buitenwereld opzoekt in te dammen): dit is nu precies – maar dan ook voor de volle honderd procent helemaal exact nauwkeurig, voor zover ons menselijk brein precisie toestaat – precies wat ik tegen al dat getwitter en ge-blog heb…

niet te veel nadenken
snel
fotootje
niet lezen

(en dan is het nog een GroenLinkser ook, hoe gaat een normaal mens om met zo’n cognitieve dissonant?)

Gelukkig vertelde kort daarvoor een andere GroenLinkser me dat hij onlangs een paar van mijn beschouwingen had gelezen en hij merkte op dat ik kennelijk veel nadacht over het vraagstuk van het functioneren van onze democratie. Er zijn dus toch nog mensen die lezen, een tekst beschouwen als een uitnodiging tot nadenken en van gedachten wisselen… een pak van mijn hart. Ik doe vreselijk mijn best mijn zoon op de basisschool eraan te laten wennen dat een gedachtegang soms meer dan twee zinnen achter elkaar kan omvatten. ik ben weer vol vertrouwen!

Dit doe ik trouwens niet weer.

Tagged with: , , ,

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Theo Brand said, on januari 19, 2011 at 9:23 am

    Ha Patrick, een gulden middenweg is wellicht om inhoudelijke blogs te blijven schrijven, maar wel elk bericht op je weblog op te vrolijken met tenminste één illustratie. Doe ik ook op mijn eigen weblog. Zo wordt de inhoud wel iets toegankelijker! Op de voorpagina van de NRC staan toch ook illustraties?


Geef een reactie

