Patrick Politiek

Genieten van het leven

Posted in gemeenteraad Zwolle by patrickpolitiek on juni 30, 2010

De echte wereld wint het van de virtuele wereld. Er gaat toch niets boven de zon op je huid, muziek en theater in de open lucht en de kleuren van moeder natuur op je netvlies. Daar kan het internet niet tegen op.

In één opzicht maakt het niet uit of je in de echte of de virtuele wereld rondwandelt: de meeste mensen klagen wat af zeg. Het gemiddelde internetforum is al net zo erg als een wijkplatform in pakweg de Zwolse binnenstad. Afgaand op wat je daar hoort is er echt helemaal niets leuks aan het leven: er zitten je alleen maar dingen of medemensen dwars, anderen – vooral overheden – regelen alles hopeloos, communicatie is steevast een puinhoop en… de spreker/schrijver weet het allemaal veel beter!
Je zou subiet een einde maken aan je leven… als je niet lekker de zon in zou kunnen, op een terrasje genieten van de zomerzwoelte en een biertje, zwemmen in een plas, meelopen met een theatervoorstelling in diezelfde binnenstad!
O ja vreselijk: het festival heeft z’n logo her en der op de fonkelnieuwe bestrating gespoten, moet volgend jaar echt absoluut streng worden verboden, en het verbod streng gecontroleerd, en de controleurs in de gaten gehouden, evenals de kosten, nou ja de subsidie moet sowieso worden ingetrokken, want zo’n festival geeft eigenlijk alleen maar overlast – ach na een regenbuitje zijn de graffiti weggespoeld, gelukkig hechten de herinneringen beter!

Mag ik over één ding trouwens ook even klagen: het evenementenbeleid. Ja, daar is ook beleid voor. En dat dicteert dat evenementen er niet zijn om gewoon lekker van te genieten. Nee, evenementen zijn er om het culturele profiel van de stad Zwolle te verbeteren. Daar kan ik me nou over opwinden! Weet je, dat gemeentebestuur waar ik deel van uitmaak, dat kan me wat. Al verordonneren ze nog zo vaak dat cultuur er niet is om van te genieten: ik doe het lekker toch!
Ik heb gezegd wat ik heb gezegd.
(En nou ga ik weer lekker naar buiten.)

o ja, ook nog een post scriptum: ze gaan dat evenementenbeleid in de toekomst ook nog “dynamiseren” – mooi voorbeeld van framing lijkt me: klinkt alsof er veel schwung in komt, maar let op: straks wordt er nog minder getolereerd!

Tagged with: , , ,

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. theo said, on juni 30, 2010 at 7:48 pm

    Patrick,begrijp je nu waarom ik als bewoner van de binnenstad met regelmaat de binnenstad ontvlucht? Inderdaad dan ben ik even al dat gezeur zat.


Geef een reactie

